SUZEN’S GARDEN – Stronger
(Sonic Revolution, 2015
Nikoli se nisem otepal kakovostne glasbe, pa čeprav se je oklepala tudi bolj peresno lahkoh popovskih oznak, prav posebno mesto pa so si v tem času odraščanja in zorenja pridobile ženske vokalistke. Lik močne ženske nosi s seboj nek posebni magnetizem, a je obenem tudi res, da je bilo takšnih ženskih bendov, ki bi me zmogle premakniti iz statike v stanje iskrenih pohval bore malo. S slednjo popotnico je bilo soočanje z wolfsburškim kvartetom Suzen’s Garden precej težek in zahteven posel. Njihov drugorojenec, plošča Stronger!, se morda ponaša z mogočnim in močnim imenom, a se v celoti nahaja vse prej kot izpad mogočnega. Senzualna ženska feminizirana verzija tega, kaj naj bi rock pomenil, pade zelo hitro v miselni predalček pop rockovskih puhlic, ki ga v naših logih ne manjka, a so z razliko od Tabujev, Billy’s Private Parkinga ter četice samooklicanih rockerskih div ter solistk Nemci tokrat bend predstavili tudi kot nekaj progresivnega, prodornega kot tudi svežega.
Ne vem, a v melasi popa in curakljastega rocka se progresivnost morda skriva v new agerskih večglasjih, ki preizkušajo najboljšo kombinacijo kar iz skladbe v skladbo, devet produkcijsko sicer pretenciozno zastavljenih štiklcev pa namesto prodorne resonance belgijskih K’s Choice ali nizozemske Anouk (ali denimo res dobre ter vsebinsko polne Tori Amos) servira bolj prozorno lahkotnost na prvo žogo. Pridih nemške ali avstrijske produkcije osemdesetih prebija led s skladbo Stronger, ki ne opravi svojega dela in enostavno ne nakocini. Suzen’s Garden kot celota ponujajo dobro uglašene lene kitarske rife, klaviaturce, precej nevznemirljive bobnarske stereotipe kar se ritma tiče ter po bnečem basu še masivno poudarjen sopranček tenkogrlene Suzen. Baladno nadaljevanje komada Dark Silence s kitarcami in ritmiko 4 Non Blondes a z manj jajci udari v drugo kot topi plug v sluzavo sladkorno grudo. Sicer solidni komad za kakšno komercialno postajo kaj drugega kot morja klišejev ter rim na prvo asociacijo ne premore. Idejni dvojec Suzen Berlin in Petra Marie Schmidta po šestih letih skupnega ustvarjanja stavi preveč na že obrabljene floskule in že spisane in zapete napeve, ki v osrednjetočnem svetu brezvsebinskega popa morda funkcionira, a ne mi prodajat tega kot rock. Kot bi to vedeli se Suzen’s Garden preizkusijo v bizarni formi rapanja na kitarskih podkrepitvah. Kot bi komad Get On The Bus spisala Marko Vozlič in Jože Potrebuješ. Dame in gospodje – pred vami so nemški Čuki! Juvenilni uvod je pretresel, a ne na način, ki bi si ga želel. Povratek k Plestenjakovim kitarskim romancam se nadaljuje z novo baladico Change Of Times, ki se nadaljuje z bolj sanjavo mistiko komada Sometimes (mistika – ja pa jade …), lahkotni jazzy-pop brezskrbne skladbe Moving Lines pa dokazuje, da so Suzen’s Garden morda garaški terasni bend, ki sicer zna igrati, a zmedeni konstrukt pod nujno všečnega tripa za množice ovc tu ne funkcionira najbolje in najbolj prepričljivo. S floydovsko spesnjenim Never Leave Your Home, ki govori o izrednih razmerah, vojni, kaosu se nivo ponujenega ne dvigne, temveč se veča le distanca, ki jo kritični poslušalec začuti globoko v svoji duši. Povesem pričakovani cuker sklepnega dejanja z Lovesong, poprej pa dolgometražni poskus maratonskega šarmiranja z Bon Jovi formo pri skladbi One More Fucking Time me je totalno dotolkel. Potreben je bil šot inzulina, da se je lahko duša vrnila v meje normale.
Ne vem, a določena spoznanja bi bilo bolje nikoli ne doseči. Suzen’s Garden so sicer lepo uigran skupek pop glamurja željnih ljudi, ki sicer znajo presoditi, kaj je melodično ujemanje in kaj ne, a manjka vsebine ter globine. Skok v Stronger! je bil bolj podoben trdemu pristanku v izpraznjenem bazenu klišejev kot osvežitev v kakovostnem, sveta vrednem muziciranju. Kot lokalna atrakcija lahko Suzen’s Garden sicer fino funkcionirajo, a sta svet in Evropa preveliko igrišče za tako povprečne akterje, saj je na velikem parketu težkokategornikov potrebno premoči še kaj več kot lep nasmeh, žensko za mikrofonom in kopico v sladkorju povaljanih viž na prvo žogo in rimo.
SANDI SADAR ŠOBA
2 / 10