Critical Mess – Human Præy
(Metalville Records, 2018)

Dragi moji, če kaj švabi zmorejo in znajo poleg epskega power in thrash metala je tudi produkcija kakovostnega in z jajci obdarjenega death metala. Critical Mess je poleg Volkswagnov izvrstni glasbeni izvozni produkt iz Hannovra, agilni peterec pa je z letos izdanim prvencem Human Præy le šest let po stvarititvi sposoben dokazati, da so ženske v ekstremni glasbi dandanes več kot kos moški konkurenci. Kvintetu, v katerem basira nekdanji član zasedbe Cripper Lommer, za bobni več kot briljira fantastični Benny Komatitsch, sicer nekdanji član zasedbe Magna Mortalis, na kitarah pa diabolične odtenke masivne distorzije branita izvrstna in brutalno efektivna Marco Schauf in Elmo Evers, nesebično razdaja glas diabolična vokalistka Britta Görtz. Angela Gossow in Alissa White-Gluz, pozor – prihaja vam nasproti in frontalno, brez šminke in olepšav, brutalna konkurenca!

Deset skladb aktualnega prvenca je voda na mlin vsem tistim, ki pri death metalu stavijo tako na trdoto, na izvrstno liriko, kot tudi na brutalnost in šus, na natančnost in na glasbo s smislom. Bringer Of All End nakocini s svojo temačnostjo, pri kateri kar stežka verjamete, da je ta brutalni razbrazdani glas lahko iztisnjen iz grla mlade ženske. Slednja pa je tu v maniri švedske šole ter z dodatki ameriške šole vokalnega masakra sposobna vpeljati v celoto z groovom in energičnostjo nabito glasbo dodati tisti ščepec ekstremne lepote ter grozljivosti, zaradi katere sledite rdeči niti dogodja fiksno in gotovo od začetka do konca brez postankov ter nabiranja moči. Nabriti Feasting je zvest stari šoli Entombed melodike, dodajajo se konture At The Gatesov, Obituary masivov, dvojna precizna metrika bas bobna in pedantno drobljenje ritma pa vas zlahka zavedejo, da tokratno delo ni izdelek dejansko anonimnih in doslej še neznanih obvladačev. In slednji svoj posel obvladajo, pa če gre za hitrost ali pošastno počasno drobljenje. Preacher Of Lies s sintezo novodobnosti in starih prijemov prenaša sev nalezljivega krvoželjnega dušnega užitka nepopustljivo dalje, bend pa v krasni kakofoniji disonance in pod celoto slišanih briljantnih melodičnih kontur pelje vlak groze fantastično dalje.

Spevni in ritmično lepi Gluttony z zavajajočo hipnotiko enostavnega, a prekleto efektivnega rifa odnaša sleherni element dvoma v to, da se vozite do pekla v prvem razredu, Brita pa dominira zvočni sliki kot obsedno stanje, kot glasnica apokalipse, kot furija. Slednja se z več melodike lepo vpleta v eno boljših skladb albuma – Creation Of Abomination, ki je metalurški briljant v polnem izprijenem smislu besede kakovostnega death metala. Pansperm kot organski orkan penetrirajočega besa ruši vse pred seboj s svojo matematično brezhibnostjo ritmike in uničujočih kitar, na skladbi On Rotten Grounds pa ste deležni posebnega presenečenja. Fantastična kitarska solaža, ki vnaša v ušesa slast tonalnega spleta v morje fosforne razbeljenosti je remek delo Jeffa Watersa, prekleto dobro znanega iz konteksta zasedbe Annihilator. Seksi, da si lahko ustanovitelj fantastičnih kanadskih veljakov vzame čas ter da piko na i že itak krasnemu izdelku mladih težkokategornih Nemcev ter v celoto estetike nasilja in brutalnosti vnese žarek lepote in nečesa bolj lahkotnega. Into Oblivion se vrača nazaj k naraciji masivnega uničevalnega sla, Paradoxal Paradigm Of Perception pa je verjetno drugi najbolj spevni briljant plošče. Maksimalno lepa igra inštrumentalija se poigrava z živčnimi končiči, strateško nepopustljiva Britta pa vas po stanju uvodnega raztapljanja v konturah lepega pobije z masivnim udarcem jeklene macole direktno v čelo. Najprej vam svoje besede o neizbežnosti konca prišepne zlovešči sir Jay Lansford s svojo futuristično naracijo, nato pa se vse zlomi in dokončno obračuna s slehernim dvomljivcem s peklensko pokoro skladbe Repent.

Fak! Critical Mess je izdelek, ki vas, če imate resnično v čislih kakovostni death metal, odpihne ter omamljenega prevzame z vso svojo masivno maskulativno lepoto ter esenco, pa čeprav je na vokalu fantastična baba, ki pelje scat prav zlahka veliko večino brezveznih moških kolegov. Human Præy je plošča ki ne prepušča nič naključjem. Fantastična produkcija, izvrstna igra inštrumentov, brutalno boleča in neposredna besedila, dobro premišljeni dodatki z gosti na pravih vitalnih mestih, nič mašil in fantastična kompozicija, kjer upanje v odrešitev umre, ostaja pa le drget in iskrena želja po še! Že dolgo časa je minilo, odkar sem si v ušesa zlil toliko prvovrstnega death metala s pravo in eruptivno esenco ter ob tem godel od užitka. Critical Mess so nuja za vse, ki se iamte za resnične poznavalce in ljubitelje death metala ter znate ločiti zrnje od plevela! Human Præy je plošča, vredna multiplih ponovitev, za v prihodnje pa si od nemške peterice obetam še več dobrih novic ter dobre glasbe! Na tega peklenskega konja lahko mirne duše stavite tudi v prihodnje!

SANDI SADAR ŠOBA

OCENA: 9,5 / 10

Recenzija: Critical Mess – Human Præy
9.5of 10
9.5
Reader Rating 0 Votes
0.0