Saturday, 13 September 2014 15:22 |
MASTODON – Once More ‘Round The Sun (Reprise Records, 2014) Progresivni metal / sludge Če so z albumom The Hunter atlantski inovatorji sludgerskega progresivnega metala, kvartet Mastodon, prestopili rubikon artizma v sfere poslušljivosti, je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo soldateska bivših doktorjev ritma in težine vnovič spustila v orbito istega preverjenega recepta. Roko na srce ni bilo potrebno predolgo čakati, saj se plošča, ki nosi prav pomenljivi naslov Once More ‘Round The Sun predaja prav istim postulatom zvočne produkcije ter kovanja skladb kot na predhodnjiku, ljubitelje elementalov, ki so jih obdelali predhodnje štiri plošče pa je ostalo bore malo iste esence za zobanje. Remission, Leviathan, Blood Mountain in Crack The Skye so preteklost, cesarjeva nova podoba pa je na prvi posluh transparentna, preprosta ter na prvo žogo, čemur je kriv tudi produkcijski doktor Nick Raskulniecz, ki je prekrojil podobo tako Foo Fightersom, Rushem, Alice In Chains in še čemur produkcijsko efektivnemu, atlantski četverici pa zakazal pisati skladbe, ki enostavno spolzijo v ušesa (in iz njih). Sicer obetavni orientalski psihedelični intro uvodne skladbe Tread Lightly, ki s solidno kitarsko stopnjujočo strukturo spominja na izgubljeni poenostavljenec s plošče Crack The Skye začne kaj kmalu kazati šibke komunikacijske tokove znotraj nekdaj kohezivne glasbene strukture, titani pa zvenijo utrujeno in iztrošeno, tanko. Spevni najšibkejši člen celote, skladba Motherload, ponudi malce pop variacije na progresivnih poživilih, sicer gladki prehodi pa zvenijo vse prej kot reprezentančno za megalomane ritma ter otežitev. Nizkokalorični glasbeni fast food se s prvim singlom plošče, skladbo High Road poskuša vračati k koreninam prapočela zasedbe, a je ponavljajoča tvorba kljub presežnem refrenu vsaj sledilcem z začetka zgodbe premalo prepričljiva in suverena, trpki priokus pa se nadaljuje v isti razelektreni maniri tudi naprej. Once More ‘Round The Sun ponudi sicer nekaj več psihogene kinetike v intenzivnejših trenutkih skladb, kot so Chimes At Midnight, kompleksnosti ritmičnega briljanta Aunt Lisa, jazzovsko natempirane apokalipse Ember City, ki jo odlikuje prefinjeno kitarsko delo ter dinamični moment dobre kompaktne gradnje mastodonskih lego kock, po istem kopitu pa se spleta tudi recept skladbe Halloween, starim fanom pa Mastodon za konec nalepijo na shirana ušesa Diamond In The Witch House, ki je nekakšna tolažilna nagrada za potrpljenje. SANDI SADAR ŠOBA |